وبلاگicon
جامعه ی من
جامعه ی من
مشکلات جامعه 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جامعه من و آدرس jameaiman.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





**رابطه شبکه‌‌های مجازی با مشکلات ازدواج **

ازدواج مجازی

فضای مجازی باعث شده است که نوعی فرهنگ و ارزش واحد در عرصه جوانان جهان عمومیت یابد.
این شرایط اخلاقی و رفتاری مختص جغرافیای ویژه‌ای نیست بلکه محصول شرایط جهانی است که فردگرایی- مادی گرایی و غریزه‌گرایی در آن بسیار اثرگذار بوده است. در چنین فضایی تسلطی بر تربیت وجود ندارد و تا دوران بلوغ نیز کودکان به علت مشکلات اقتصادی یا عدم توانایی‌‌های تربیتی به صورت سنتی تربیت می‌شوند که این شیوه تربیتی با نیاز در فضای مجازی تناسبی ندارد.
در کشور ما شرایط اقتصادی و اجتماعی هم به این وضع دامن زده است.
این مشکلات و اثرات فرهنگی دنیای پسامدرن که مسئولیت‌گریزی را در جوانان نهادینه کرده است مجموعاً باعث شده برخی جوانان به ازدواج تمایل چندانی نداشته باشند. در نتیجه نوعی ر‌هایی از محیط سنتی در آنها ایجاد می‌شــــــود که این امر با توجه به وجود غریزه طبــــیعی باعث شده است که نوعی تمایل به روابط آزاد شکل بگیرد و دیگر قید و بند‌های سنتی چندان بر رفتار‌ها نظارت ندارد.
به همین دلیل برخی دختران و پسران جوان در نخستین فرصت بدون معیار خاصی که ناشی از سنت‌‌ها باشد و مد نظر قرار بگیرد، برای ایجاد رابطه اقدام می‌کنند و شرایطی را به وجود می‌آورند که به آن اشاره کردیم.
هرچند اندکی دیر شده است اما بخش مهمی از مسئولیت این شرایط را متوجه جامعه می‌دانیم و تصور می‌کنیم که اگر هم​اکنون نیز اقدام‌‌های عاجل و اساسی انجام شود یعنی زمینه ازدواج، کار، مسکن و... را برای جوانان فراهم کنیم، در این صورت میل به ازدواج در جوانان افزایش می‌یابد یا اگر بتوانیم سایر
راه​های روابط مشروع را نهادینه کنیم تا جوانان از آن استقبال کنند این امر نیز می‌تواند بخش مهمی از مشکلات موجود را برطرف کند.

 



نظرات شما عزیزان:

hamidminaii
ساعت14:24---27 بهمن 1391

سلام عزیزم اگر مایلی با هم بلینکیم سری به سایت من بزن و ادرست را ثبت کن منتظر حضور شما هستم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 27 بهمن 1391برچسب:دنیای,مجازی,مشکلات ازدواج جوانان,عشق مجازی, ] [ 13:52 ] [ مصطفی بهرامی ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آرشيو مطالب
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





  • بک لینک
  • نرم افزار های موبایل